– Sociale medier er et stærkt værktøj. Det kan øge din synlighed og nå ud til et stort publikum.
– Den bedste sociale medieplatform for erhvervslivet er Facebook. Det har 1,4 milliarder brugere hver dag, og 84% af dem er uden for USA.
– Du skal vide, at du ikke behøver at være på alle sociale medieplatforme for at være synlig online. Du bør vælge en eller to, der passer bedst til dit brand, din niche og dit målmarked, og derefter fokusere på disse platforme.
– Du skal også vide, at du kan bruge betalt annoncering på sociale medieplatforme som Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest og LinkedIn til at promovere dit indhold for øget synlighed og rækkevidde
– Selvom det måske ikke ser sådan ud ved første øjekast, er LinkedIn en rigtig god platform for virksomheder såvel som personer, der søger arbejde eller ønsker at netværke med andre inden for deres ekspertiseområde
Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Der er mange måder at være synlig på nettet. En måde er at starte en blog og bruge den som platform for dit indhold. En anden måde er at bruge sociale medieplatforme som Facebook, Instagram, Twitter og LinkedIn. Du kan også oprette videoer på YouTube eller dele dit indhold på Pinterest eller Instagram-historier.
Hvordan kan du begynde at opbygge et publikum til din blog?
Det første og vigtigste du skal gøre er at være synlig online. Det betyder, at du skal sikre dig, at dine blogindlæg er indekseret af søgemaskiner samt sociale medieplatforme som Facebook og Twitter.
For at gøre dine opslag synlige på disse platforme, bør du sikre dig, at dit indhold er optimeret til dem. Det betyder, at du skal bruge søgeord på dine artikeltitler, indhold og metabeskrivelser. Du bør også dele det med de rigtige grupper af mennesker på sociale medier og tilføje det til passende hashtags.
Hvad er den bedste måde at få dit indhold til at blive viralt?
En af de bedste måder at få dit indhold til at gå viralt på er at komme med en kreativ overskrift.
Overskrifter er det første folk læser, når de støder på din artikel, så det er vigtigt at have en fængende, der fanger deres opmærksomhed.
Hvad er seks fakta, du bør vide om synlighed online?
1. Internettet er den nye markedsplads.
2. Online synlighed er vigtig for din virksomhed.
3. Du skal være synlig for at blive fundet online.
4. Dit websted skal være optimeret til søgemaskiner, hvilket betyder, at det skal være nemt at finde på Google og andre søgemaskiner med relevante søgeord i titlen, beskrivelsen og indholdet på dit websteds sider og indlæg.
5. Du har brug for en tilstedeværelse på sociale medier, så folk kan finde dig på Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn osv., uden selv at skulle indtaste dit domænenavn eller firmanavn i en søgemaskine eller social medieplatform
6. Det er også vigtigt, at du har en e-mail-liste, så du til enhver tid kan holde kontakten med dine kunder og kundeemner
Hvad er seks fakta, du bør vide om at være synlig online?
1. Internettet er et stort sted, og det kan være svært at finde de rigtige mennesker at nå ud til.
2. At sikre, at dit indhold er synligt online kan være udfordrende, fordi der er så mange andre stemmer, der kæmper om opmærksomhed.
3. Der er en række måder, hvorpå du kan gøre dit indhold mere synligt online, og vi vil gennemgå seks af dem i dag:
Her finder du mere information om lav din egen hjemmeside.
4. Du bør starte med at skabe kvalitetsindhold, der skiller sig ud fra mængden
5. Du bør også sikre dig, at du bruger sociale medier korrekt
6. Du bør også drage fordel af kraften ved søgemaskineoptimering (SEO)
Hvordan kan du lave en strategi for sociale medier?
Det første skridt i at skabe en social mediestrategi er at lave en plan. Det skal tage udgangspunkt i, hvad du ønsker at opnå, og hvad dine mål er. Din plan bør også indeholde tidslinjen, hvem der skal udføre den og omkostningerne forbundet med at udføre den.
Dernæst skal du identificere, hvilke sociale mediekanaler der vil fungere bedst for din virksomhed. Hvis du har en eksisterende tilhængerskare på en platform, der ikke er på listen, vil du måske overveje at føje den til din liste over kanaler. Denne beslutning bør baseres på, hvor meget tid og ressourcer du er villig til at bruge på markedsføring på sociale medier.
Det næste skridt ville være at identificere, hvem der vil være ansvarlig for at vedligeholde de forskellige konti, og hvordan de vil blive overvåget for succes eller fiasko med jævne mellemrum.
Hvad skal du gøre for at blive mere synlig online?
Der er mange ting, du kan gøre for at skille dig ud online. Du kan starte med at optimere dit websted til søgemaskiner, sørge for, at det er nemt at navigere og give de besøgende en klar opfordring til handling.
Du bør også give besøgende kvalitetsindhold og sørge for, at det er godt optimeret til sociale medier. Det vil også være nyttigt, hvis du har en blog eller et nyhedsbrev, hvor du poster indhold regelmæssigt.
Hvad er nogle måder at bygge dit personlige brand online på?
For at opbygge dit personlige brand online, er det vigtigt, at du er tilstede på de sociale medier. Du kan bruge sociale medier til at promovere dit indhold og få flere følgere. Dette vil hjælpe dig med at blive mere synlig på internettet.
Nogle andre måder at bygge dit personlige brand online på er ved at dele dit eget indhold og ved at blive involveret i samtaler med andre mennesker.